2016. augusztus 11., csütörtök

Szemétből várat avagy az Újrahasznosítás jó dolog!!!! # 1


Először is...Magyarázat,Gondolat,Vélemény...

Vannak olyan emberek, akik úgy élik az életüket,hogy nincs fontosabb dolog számukra mint a befolyás,a hatalom,a pénz. Nincs más célja az ilyen embereknek, mint például egy komplett iparágazat egyeduralkodója lenni,vagy 100.000 embert foglalkoztatni éhbérért napi 12-16 órát dolgoztatva,miközben ő huszadmagával Bora-Borán sütteti az irodában elzsírosodott testét,Sex on the Beach-et kortyolgatva egy luxus villában. Mindent és mindenkit eltaposva,tönkretéve,kizsákmányolva csak azért,hogy az életét fullfullossá tegye... (Jelzem persze arra rohadtul nem gondol egyik sem,hogy ugyanabba a földbe temetik majd,mint azt aki beledöglött nála a munkába...Na de van amire azt mondom no comment.)

Talán ezzel nincs is probléma.. Mindenki élje meg az életét úgy ahogy számára a legkomfortosabb. DE!


Sajnos így 2016 táján érezhetően kezdenek megváltozni a dolgok... Klímaváltozás,természeti katasztrófák,állatfajok kipusztulása,a Föld lassú de jól látható pusztulása és sorolhatnám napestig. Ezeket mind MI emberek csináltuk. Mi akarunk foggal-körömmel a saját biztos pusztulásunk útjára lépni. És Miért?
Pl:
A Hatalomért
A Pénzért
Vagy a Sex on the Beach-ért Bora-Borán...

Csak olyan dolgok motiválták az embereket arra,hogy készakarva kinyírjanak mindent,amiknek semmi valós értékük nincs. Ez elkeserítő és tehetetlenek vagyunk. Ez már túl nőtt rajtunk...

Én viszont azt gondolom legalább azt amit tehetünk,vagy annyit amennyit tehetünk TEGYÜK MEG! Tegyük meg magunkért. Tegyük meg a gyerekeinkért vagy bárkiért aki ezen a sártekén lélegzik. Legyen akár ember vagy állat. Tegyük meg MI,az a réteg aki még élni szeretne ezen a Földön picit és akit érdekel,hogy mi lesz ez után azokkal az emberekkel akik minket túlélnek. Nem tudunk változtatni. Nem tudjuk vissza fordítani a folyamatot,de hatalmunk van ahhoz,hogy mi másképpen éljünk! Nem nagy dolog és sokan badarságnak tartják,de én hiszem,hogy ha az egész életünk alatt csak egy fával kevesebbet vágnak ki amiatt,mert mi újrahasznosítottunk,már tettünk valamit!
Ha már van egy tucat elhízott barom aki Őserdőket írt ki azért,hogy lehozhassa címlapon,hogy Kim Kardésilyen meg a rapper csávója hány dollármilliót költött segg plasztikára,akkor legalább mi hasznosítsunk újra mindent amit csak lehet...

Ne vegyünk újat,ne vegyünk drágát ha mi otthon effektív "szemétből" ugyanazt vagy akár szebbet,stílusosabbat tudunk csinálni kb. 0 forintból egy kis időráfordítással és környezettudatossággal.

Erről is szól a mai bejegyzés. Bemutatok egy technikát amivel papírt tudunk újra hasznosítani relatív nagy mennyiségben,ha beleszeretünk. :) Nyomjuk... :)

Víz és törés álló papír kaspó :) 

Mindenkinek beugrik gyerekkorából,amikor csirízzel ragasztottunk otthon.. Na most is ez fog történni :)

Mire lesz szükségünk? Sorolom:

Víz
Liszt
Matt újságpapír
Olló
Habverő
Kanál
2 lábos
Folpack vagy nylon zacsi
Gumikesztű
Sniccer (ez nem biztos hogy kell)
Krém,zsír,olaj,vazelin,whatever... mindegy csak csússzon
Egy sablon edény,kaspó,doboz,tál,whatever again... ez is mindegy csak ne papírból legyen
Ecset
Festék,stencil,lakk,szalvéta,szalag vagy bármi amivel díszíteni szeretnénk a művünket
Finom szemcsés csiszolópapír (ez egyéni,én nem szoktam csiszolni)


Szóval... Először össze vágtam az újságokat. Én eme nemes feladatra Heves megyei hírlapot használtam.de teszkós,lidlis vagy bármilyen matt újságpapír megfelel. Hosszú csíkokra vágtam egy jó nagy adagot. (min 1 újság). Egy kisebb kupacot pedig félbe vagy még kisebbekre.


Második lépésként megcsináltam a csirízemet. Kb 3 dl vízhez 4 evőkanál lisztet adtam és szépen csomómentesre kevertem. (Itt hibáztam,mert pontos menyiséget nem tudok írni. Régi rossz szokásomhoz híven ugyanúgy mint sütésnél,főzésnél nem mértem miből mennyit teszek.Általában én az ebből ennyit,abból annyit szemre,aztán jó'vanazúgy koncepciót követem :D :P )


Mikor csomómentesnek láttam,lassú tűzön kb. 5 percig FOLYAMATOS kevergetés mellett sűrű masszát főztem belőle. Itt még nem áll meg a folyamat,mert egy nagyobb lábost kb 4/3-ig engedtem jég hideg vízzel és beleraktam a már besűrűsödött cuccot lábosostól. Ezt én idő takarékosság miatt szoktam így csinálni. Annyi hátul ütője van,hogy itt is kevergetni kell egy darabig,mert a huncut disznó ebben a fázisban is csomósodhat,ami nagyban megnehezíti a ragasztást.








Mikor kihűlt a cumó, kezdtem az előkészítését a konkrét folyamatnak.

Fogtam egy kaspót,jól összemaszatoltam kívülről mindenhol krémmel. Ezután egy zacsit elvágtam,ráraktam a kaspót és első rétegként befedtem vele. FONTOS! Nem kell nagy zacsi,ha nem folpac-kal csináljátok! Én ezt jól elszúrtam mert nem lett egyenletes a kaspóm oldala a végre. Ez a funkcióján ugyan nem változtat,de én nem ilyenre akartam. Lehetőleg minél kevesebb gyűrődéssel és légbuborékkal próbáljátok kivitelezni ezt,mert a végeredményen minden meg fog látszani....









Ezután zacsi levág és jöhet a menet! :)

Ezek után a gumikesztyűt felcsattintottam,fogtam egy adag csirízt és felkentem a kaspóra. Erre rásimítottam egy rövidebb papírcsíkot és a lehető legkevesebb gyűrődéssel és légbuborékkal felsimogattam a kaspó aljára. Egymás után,folyamatosan mindig átlósan szépen sorban raktam a csíkokat,simogattam,nyomogattam,kenegettem mindegyiket. Az alját én mindig masszívabbra csinálom,több rétegben rakom mint az oldalát,mert ott kapja a legtöbb terhelést.









Végül jöhet az oldala a hosszabb csíkokkal. Ezt nem is firtatom,ugyanúgy csináljuk tovább mint az alját... Papír,cucc,simi,tapi,papír,cucc,simi,tapi. Kb. ez a folyamat röviden :D
 Kb-8-16 réteget kell egymásra gyógyítani mérettől és leendő igénybevételtől függően,hogy megfelelően stabil legyen majd a kaspónk.



Miután úgy látjuk mindenhol egységesen körbe haladtunk,jó sok réteget felvittünk és feltehetően megfelelően masszív lesz száradás után a művünk,még egy lezáró réteget rakunk az oldalára a kisebb csíkokból. Erre pusztán csak azért van szükség,mert a rövid csíkokkal levágás után egységesebbnek hat az egész. Nem mellesleg pedig,ha valaki csiszolni szeretné, (amit én nem szoktam,de lehet), akkor lesz egy plusz lecsiszolható réteg,amivel ki lehet egyenlíteni a kaspó falát.



Ezután levágjuk a kaspón túl lógó részeket és jöhet a száradás. :)



 Jöhet a száradás! Folytatjuk... :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése